Telefon, messenger, a może formularz ? Wybierz ulubioną formę kontaktu i odezwij się do mnie.
ul. Krakowska 88CD/102
Wrocław
W zakresie terapii pedagogicznej specjalizuję się w diagnozowaniu umiejętności szkolnych oraz ich rozwijaniu. Prowadzę indywidualne zajęcia pedagogiczne obejmujące:
Trening Słuchowy - ćwiczenia percepcji słuchowej, koncentracji i uwagi słuchowej, analizy i syntezy słuchowej, ćwiczenia słuchu fonematycznego.
Nauka Czytania – znajomość liter, analiza i synteza wzrokowa, technika i tempo czytania, rozumienie czytanego tekstu, ćwiczenia koordynacji wzrokowo - ruchowej (przygotowanie do pisania).
Terapia Ręki – ćwiczenia manipulacyjne usprawniające motorykę małą i dużą, korygowanie nieprawidłowego chwytu pisarskiego.
Masz problem z dykcją ? A może na codzień pracujesz głosem i sprawność artykulacyjna jest dla Ciebie kluczowa ?A może czujesz, że Twoja mowa staje się niezrozumiała dla otoczenia ? Czy odczuwasz napięcie stawu skroniowo-żuchwowego?
„Uwolnij swój głos” to indywidualne warsztaty podczas, których nie tylko poprawisz swoją wymowę, ale poznasz narzędzia dające poczucie pewności zawsze gdy zabierasz głos. Skupimy się nad Twoją dykcją i obszarem orofacjalnym (ustno-twarzowym). Dowiesz się jakie czynniki mają wpływ na Twoją wymowę.
Na warsztatach pracujemy jeden na jeden ! Dzięki temu ćwiczenia możemy dostosować odpowiednio do Twoich potrzeb. Umów się na konsultację wstępną, by ocenić czy takie warsztaty są dla Ciebie i poprawią Twój komfort funkcjonowania.
To cykl spotkań diagnozujących umiejętności Twojego dziecka w różnych sferach rozwoju związanych z zakresem przygotowania do nauki w szkole. Wykrycie odpowiednio wcześnie trudności pozwoli wprowadzić działania zapobiegawcze i uchronić przed niepowodzeniami edukacyjnymi. Poprzez zabawy i ćwiczenia oceniam kompetencje rozwojowe dziecka.
Badam między innymi umiejętności komunikacyjne, mowę bierną i czynną dziecka, słuch fonematyczny, które wpływają na umiejętność czytania i pisania. Sprawdzam motorykę małą i dużą w tym ruchy precyzyjne i sprawność rąk, chwyt pisarski oraz stronność ciała czyli lateralizację.
Badam percepcję wzrokową, słuchową, sferę poznawczą, a także rozumienie pojęć matematycznych, myślenie przyczynowo-skutkowe, orientację przestrzenną.
Na ostatnim spotkaniu omawiam wyniki badań gotowości szkolnej oraz przekazuję wskazówki do dalszych działań w celu jak najlepszego startu Twojego dziecka w szkole .
W terapii logopedycznej i doborze metod pracy, istotne jest myślenie strategiczne oraz kreatywność motywująca pacjenta do pracy. Ćwiczenia to coś więcej niż mechaniczne odwzorowywanie gotowych metod i technik logopedycznych. Istotą skutecznej pracy jest znalezienie sposobu dopasowanego do pacjenta, jego indywidualnych możliwości funkcjonalnych i anatomicznych oraz znalezienia PRZYCZYNY występowania wady wymowy.
Pracuję indywidualnie i zgodnie z możliwościami pacjenta. Stosuję metody motywujące, aktywizujące, zwiększające poczucie sprawstwa i wiary we własne możliwości. Moi pacjenci często nabierają ode mnie nawyku mówienia: „krok po kroku i do przodu”;)
Terapia logopedyczna to rodzaj drabiny. Aby wejść na najwyższy szczebel, należy pracować etapami, by osiągnąć wyższy poziom. Tu jedno wynika z drugiego. Jeśli nie mamy prawidłowych podstawowych funkcji biologicznych, to nie mamy prawidłowej artykulacji głosek, a co za tym idzie poprawnej mowy.
Konsultacja czyli obserwacja i poznanie pacjenta, rozpoznanie trudności logopedycznych. To wielopoziomowa ocena mowy pod kątem:
Analiza dokumentacji pacjenta: ortodontyczna, laryngologiczna, foniatryczna, audiologiczna, chirurgiczna etc.
Logopeda Kasia Kmiecik